نقد عرفان های کاذب و دروغین

طبقه بندی موضوعی

طاهری و حمایت از یک جانی شکنجه گر

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۵۷ ب.ظ

🔸محمد علی طاهری بنیان‌گذار فرقه انحرافی حلقه، که در ظاهر عرفان اسلامی را برای پیروان خود تدریس می کرد و داعیه دار فهم اسلام را داشت، بخلاف آن‌چه در منابع و نصوص اسلامی آمده از پولس به نیکی یاد می‌کند.

 

🔸وی با گرایشی التقاطی که دارد به تمثیلات و توجیهات نظریات خود در مورد حلقه‌ی عام رحمانیت الهی می‌پردازد و می‌گوید: «عیسی مسیح (علیه‌السلام) گمراهان بدنام را در اولویت برخورداری از رحمانیت الهی قرار می‌داد ... رسول بزرگ او نیز، پولس شکنجه‌گر بود؛ که از شکنجه‌گری که تبدیل به پولس رسول گشت و این تحولات برای آن‌ها فقط به واسطه‌ی قرار گرفتن در حلقه‌ی عام رحمانیت الهی، توسط عیسی مسیح (علیه‌السلام)، به وقوع پیوست.»[1]

 

🔸این در حالی است که تمام محققان با توجه به مستندات بر خلاف این مطلب طاهری نظر دارند و هاروی کاکس می‌گوید: «پولس هرگز عیسی را قبل از مصلوب شدن ندیده است، بلکه مدعی بود که مسیح قیام کرده، در تجربه‌ای قوی در راه دمشق ملاقات کرده است، او نمونه‌ای برای ارتباط مستقیم با مسیح قیام کرده فراهم کرد که بعدا به یک بعد مهم مسیحیت تبدیل شد. «تجربه راه دمشق» او برای افراد نسل‌های بعدی این‌را ممکن ساخت که واقعیت داشتن ملاقاتی شخصی و گاهی سری با عیسی مسیح را بپذیرند که نه بر ملاقات جسمانی او مبتنی است و نه بر گزارش‌های موثقی که درباره‌ی او به وسیله‌ی نسل‌های متمادی مقامات کلیسا دست به دست گشته است.»[2]

 

🔸در منابع اسلامی و نصوص نیز این شخص مورد مذمت قرار گرفته است. امام صادق (علیه‌السلام): «رسولان الهی در زمان خود و پس از خود مبتلا به شیاطینی بوده‌اند که آنان را آزرده و مردم را پس از آنان گمراه کرده‌اند؛ دو شیطانی که نسبت به عیسی (علیه‌السلام) چنین کرده‌اند؛ پولس و مریسا بوده‌اند.»[3]

 

 

🔸پولس شکنجه‌گر معبد یهود بود و در شهادت استفان اولین شهید مسیحیت نقش بسزایی داشت.

 

📌پی‌نوشت:

[1]. انسان از منظری دیگر، محمد علی طاهری، ص 22.

[2]. کتاب مسیحیت. هاروی کاکس، ص 46-47

[3]. بحارالانوار، مجلسی، محمد باقر، ج 13، ص 212


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی