نقد عرفان های کاذب و دروغین

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

🔸 اوشو که مدعی عرفان و انسان شناسی است، در باب خانواده و رفتارهای خلاف عرف و عفت، بی شرمانه ترین نظرات را عنوان کرده و از این جهت گوی سبقت را از دیگر مدعیان عرفان های کاذب ربوده است.

 

🔸 نظریات اوشو در باب خانواده و همسرداری، غریب و دور از ذهن است. وی از اساس معتقد به لزوم کانونی به نام خانواده نیست و تمام قد به مخالفت با خانواده برخاسته است.

 

🔸 از این رو صریحا یادآور شده فرزندان همگی باید در پررورشگاه ها بزرگ شوند و والدین اگر برای فرزند خود دل تنگ شوند حداکثر می توانند آخر هفته را با آن ها بگذرانند!!! (آینده طلایی اوشو ص 145)

 

🔸 اگر شخصی تحلیل سخنان و رفتار اوشو را به صورت دقیق و تام انجام نداده باشد و چنین نگرشی را نسبت به اوشو بشنود، ممکن است این نگاه را حاصل برداشت شخصی فرد تحلیل گر و منتقد بداند و با خود بگوید ممکن نیست و نمی شود تصور کرد هیچ انسان عاقلی چنین ایده ای را مطرح کند.

 

🔸 اما باید گفت خوش بختانه اوشو غیر از آن که در کتاب هایش ایده کمون خانواده را مطرح کرده، در مصاحبه هایش نیز صریحا آن را بیان کرده است. در این باره مستندی از اوشو وجود دارد که دیدن آن می تواند افراد را با حقایق بیشتری از نگاه حیوانی اوشو به انسان نشان دهد. (اوشو در این کلیپ می گوید: انسان ها باید همانگونه که بقیه حیوانات زندگی می کنند به زندگی خود ادامه دهند!!!)

 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۹ ، ۱۵:۴۹
مهسا جهانبانی

🏻 مهمترین کارکرد نهادینه شده در بازی های مجازی در کنار بُعد اقتصادی و سیاسی آن، مقوله فرهنگ است و در واقع بارزترین مشخصه یک بازی هدف قرار دادن تفکر افراد و در نهایت فرهنگ و سبک زندگی اوست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۹ ، ۱۲:۱۸
مهسا جهانبانی

 بررسی ها نشان می دهد کسانی که تشکیلاتی کار می کنند و به صورت خاص تر در مورد عرفان های دروغین کار و حرکت می کنند غیر ممکن است اهداف سیاسی و ضد دینی نداشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۹ ، ۱۱:۲۵
مهسا جهانبانی